Aerodinamik performanstan ilham alan sade tasarıma da yansıyor. Aşamalı lüks, duygularla dolu bir sürüş deneyimini daha da yoğunlaştırmak için itici güç sağlar. Kırmızı eşkenar dörtgen ile RS amblemleri RS e-tron GT’yi karakteristik yapar.
Temel özelliklerini işaretler. Örneğin, vurgulanan eşikler ve uzun dingil mesafesi sayesinde aracın alçak ağırlık merkezi görünür hale geliyor.
İlerici bir tasarım dilinin temel bir yönüdür. Kusursuz bir ifade, dinamik ışık sıralamasının yatay olarak yayılan bir ışık dalgası gördüğü mavi X öğesinin bulunduğu ışık imzasıdır.
Ekspres kırmızı renkte kontrast oluşturan dikişlerle aracın iç kısmına çarpıcı vurgular ekler.
Başaran Otomotiv, 25 yılı aşkın süredir Doğuş Grup distribütör firması olarak Antalya’da bulunan araç sahiplerine üstün kalite otomotiv hizmetleri sunmaktadır. Hizmet kalitesini ve erişim ağını giderek geliştiren Başaran Otomotiv, yaklaşık 20 yıldır Alanya’da; 14 yıldır Fethiye’de ve 12 yıldır Isparta’da faaliyetlerini sürdürmektedir. Türkiye genelinde toplam 4 şubesi ve 300’ü aşkın uzmandan oluşan profesyonel ekibi ile müşteri memnuniyetini her gün artırmayı hedefleyen Başaran Otomotiv şubelerinde aracınızı ve kendinizi şımartabilirsiniz.
Yarışçı bir ruhun kazanmaya odaklı yapısında olduğu gibi Audi’nin mükemmeliyetçi çizgisi ile buluşan efsanevi Audi RS e Tron GT, performans odaklı aerodinamik tasarımı ile karakterizedir. Bir otomobilin yeniden yorumlanması hatta baştan yaratılması sayılabilecek şekilde sade ve şık tasarımı lüks ile buluşturmayı başarır. Uzun dingil mesafesine sahip olan aracın ağırlık merkezi oldukça aşağıdadır. Üstün bir yol tutuş ve muhteşem performans açısından bu durum oldukça değerlidir.
Tamamen elektrikli bir model olması dolayısıyla sıfır emisyon değerine sahip olan Audi e Tron GT RS çevre duyarlılığı gelişmiş bir otomobildir. Çağdaş bir elektrikli otomobil olarak yüksek performans ve konforu aynı bünyede birleştiren mükemmel bir modeldir. Kaslı ve heybetli yapısı ile zarif çizgileri muhteşem bir uyum ile birleşir.
İngilizce Grand Tourer ya da İtalyanca Gran Turismo ifadelerinin kısaltması olan GT terimi uzun mesafelerde kullanılmak üzere tasarlanan yüksek performanslı otomobilleri tanımlamak için kullanılır. RS ifadesi ise Rally Sport kelimelerinin kısaltmasıdır ve yüksek performansa sahip olan araçlar için kullanılan bir terim olarak bilinir. Görüleceği üzere hem GT hem de RS terimlerinin tam karşılığı olabilecek şekilde tasarlanmış bulunan Audi RS e-Tron GT Quattro sürüş teknolojisine sahiptir.
Audi lisanında Quattro olarak isimlendirilen dört tekerlekten çekiş sisteminde ön ve arka akslara biri birinden farklı tork aktarımı sağlanabilir. Bunun yanı sıra her bir tekerleğin ihtiyaç duyacağı tork düzeyi hassas sensörler tarafından tespit edilir ve aktarım bu doğrultuda gerçekleştirilir. Sürekli olarak dört tekerlekten çekiş sağlayan Quattro sistemi sayesinde sürüş keyfi katlanır.
Böylesine mükemmel bir teknolojiyle donatılan araç, sürücünün komutlarına hassas ve yerinde tepkiler verir. Çevik ve kıvrak sürüş imkanının yanı sıra sağladığı üstün yol tutuş maksimum performans ve güvenlik bakımından önemli kazanımlar elde edilmesini sağlar. Teknolojinin geldiği son noktayı gösteren Audi modelleri için bu seviye yüksek standardın net bir karşılığı olarak kabul edilebilir.
İç mekân tasarımında kırmızı renkli dikişlerle kontrast elde eden Audi dizayn ekibi bu sayede çarpıcı bir vurgu elde etmeyi başarmıştır. Gri renkli RS tasarım paketi çerçevesinde çelik gri yüksek kaliteli malzeme ile kırmızı dikiş kontrastı zarafet ve ilerici bir yaklaşım sunar. Karbon fiber ile desteklenen gri rengin uyumlu tonlarındaki yüksek kaliteli çeşitli malzemeler iç mekân tasarımının önemli bileşenleri arasında sayılabilir.
Gri tonlarda kullanılan temel malzemeler ve kırmızı dikişle sağlanan kontrast koltuk tasarımının en önemli detayıdır. Sportif vurguyu güçlendirmek ve performans odaklı sürüş esnasında bile konforu koruyabilmek adına koltuklara ilave edilen kenarlıklar son derece işlevseldir. Arka sırada ortaya ilave edilen ek oturma alanı üçüncü kişinin oturması durumunda bile konfor düzeyini korumaya yardımcı olur.
Kokpit tasarımı konusunda ergonomik yaklaşımları ön planda tutan Audi, her bir fonksiyona en rahat erişim ve kullanım imkânı sunar. Tamamen dijital olan 12.3 inç büyüklüğündeki ekran üzerinde araca dair tüm fonksiyonlar ve performans parametrelerinin kolaylıkla izlenebilmesi işlevsel tasarım anlayışının bir ürünüdür. Kokpitte şıklık ve sadelik ön plandadır ve orta konsoldan direksiyon simidine kadar her ayrıntı ergonomik standartlar çerçevesinde şekillendirilmiştir.
Audi RS e Tron GT fiyat listesinde performans odaklı bir bakış gerektiren noktada yer alır. Aerodinamik çizgilerinden başlayarak her detayında yüksek performans beklentilerine yönelik izler taşıması onun en belirgin özelliğidir. Bu çerçevede Audi RS e-Tron GT fiyat listesi içerisinde kendi performans, lüks ve konfor seviyesine uygun olan noktada yer bulur.
Aracın arkadan görünümüne damga vuran animasyonlu LED ışıklandırma sistemi arka tarafı uçtan uca kaplar. İki yan uçta yer alan V şekilli ve bağımsız aydınlatma segmenti modelin karakteristik simgesi sayılabilir. Arka bölümde geri vites lambası ile sinyal fonksiyonlarının dönüşümlü kullanılabilmesi geri viteste iki taraflı aydınlatma sağlaması bakımından yenilikçi ve önemlidir.
Audi imzası taşıyan lazer destekli Matrix LED farlar ön tarafın ana hatlarını belirler. Kusursuz bir ön ifade sağlayan ve mükemmel aydınlatma imkânı sunan far grubu dinamik bir ışık animasyonu ile desteklenir. Aracın cesurca şekillendirilen omuz çizgisi, belirgin hatlara sahip olan arka difüzörü ve arkaya doğru hafif bir eğime sahip olan tavan çizgisi güçlü yapısının simgeleri arasındadır. Bu çizgileri ile araç hareketsizken dahi ileriye atılmaya hazır bir duruş sergiler.
Audi e Tron GT RS teknik özellikleri bakımından sınıfındaki araçlara üstünlük sağlayacak bir yapıya sahiptir. Elektrikli bir araçtan beklenen yüksek tork seviyelerini kolaylıkla karşılayan yapısı oldukça etkileyici bir performans sunar. 2.375 kg ağırlığındaki aracın elektrikli olması dolayısıyla gayet alçak olan ağırlık merkezi yol tutuş ve emniyetli sürüş değerleri bakımından yukarıya taşınmasını sağlar.
83.7 kWh kullanılabilir batarya kapasitesine sahip olan Audi e Tron GT RS menzil açısından 486 kilometrelik önemli bir değer sunar. Batarya kapasitesi bakımından Q8 E-tron ile farklı özellikler göstermesi her iki aracın ayrı segmentlerde yer alması ile açıklanabilir. 10 dakikalık şarj süresi içerisinde 40.6 kWh enerji depolayabilen batarya son derece başarılı bir altyapıya sahiptir. Söz konusu enerji düzeyi aracın 225 kilometre menzil kazanması anlamına gelir.
Aracın batarya ve şarj ünitesinin mükemmel yapısını ortaya koyacak şu özellik gayet değerlidir. Bataryanın şarj seviyesini %5’ten %80’e çıkarmak için gereken süre sadece 22.5 dakikadır. Böylesine kısa sürede kazanılan enerji seviyesi son derece etkileyicidir.
Audi e Tron GT RS 0-100 hızlanmasını 3.3 saniye gibi mükemmel bir zamana sığdırır. 250 km/h maksimum hıza sahip olan bu muhteşem aracın hızlanma değeri onun yarışçı ruhunun en belirgin göstergeleri arasında sayılabilir.